...:: Sekretariaty, sale konferencyjne ::...
Sekretariat w każdej firmie spełnia niesamowicie ważną rolę. Mnogość i
różnorodność wykonywanych tu czynności stwarza duże problemy z funkcjonalnym, a
zarazem estetycznym wystrojem tych pomieszczeń. W tym artykule spróbujemy
przeanalizować jakie funkcje spełniają sekretariaty i jakie stwarza to wymagania
w stosunku do wyposażenia go w meble i inny sprzęt. Oto jakie funkcje spełniają
najczęściej sekretariaty:
Organizowanie i wspomaganie pracy szefa, a często całego zarządu Firmy lub
Urzędu. Dla sprawnego wypełnienia przez sekretariat tej misji wymagany jest
łatwy dostęp obsługi do komputera (za pomocą którego tworzony jest
harmonogram pracy szefa i bieżąca korespondencja wewnętrzna i zewnętrzna),
nieodzowny jest również swobodny dostęp do telefonu, faksu, drukarki i
kserokopiarki (dobrze gdy te funkcje wykonuje jedno urządzenie).
Sekretariat musi jednocześnie sterować przepływem interesantów zewnętrznych jak
i wewnętrznych. W tym celu w sekretariacie powinno znajdować się miejsce do
przechowania odzieży zewnętrznej interesantów, oraz miejsce do chwilowego ich
spoczynku - "poczekalnia". Tutaj poza krzesełkami powinna znajdować się ława
lepiej stół, przy którym można skrócić czas wyczekiwania popijając kawę lub
robiąc dalsze notatki przydatne do spotkania z szefem firmy.
W razie potrzeby zorganizowania większego spotkania czy narady, w pobliżu
powinna znajdować się sala konferencyjna.
Do obsługi interesantów i szefów przydatny jest nieskrępowany dostęp do
segmentu kuchennego lub choćby jego namiastki.
Zarządzanie łącznością szefa.
Osoba obsługująca sekretariat często w firmie zastępuje telefonistkę i łączy
rozmowy nie tylko do swojego szefa, ale również całej firmy. Obsłudze
sekretariatu należy więc zapewnić łatwy dostęp do telefonu lub konsoli centralki
telefonicznej, oraz do faksu i komputera za pomocą którego czasami zarządza
korespondencją elektroniczną.
Zarządzanie tradycyjną korespondencją przychodzącą, i wychodzącą.
Ten problem oprócz czynności zarejestrowania wpływu i wypływu korespondencji
dokonywanej najczęściej za pomocą komputera, wymaga dodatkowo pewnej przestrzeni
potrzebnej do posegregowania jej i dystrybucji wewnętrznej lub na zewnątrz. Do
tego celu spotyka się szufladki lub szafki z przegrodami dla poszczególnych
kierowników działów i pracowników samodzielnych. Stanowisko obsługi
korespondencji powinno dodatkowo zapewnić jej poufność. W większych firmach do
pełnienia tej funkcji powoływane są oddzielne biura.
Funkcja reprezentacyjna:
Należy pamiętać, iż sekretariat często jest pierwszym biurem z którym ma kontakt
petent z zewnątrz. Wrażenia estetyczne jakich tu doznał będą budowały jego
opinię o pozycji i profesjonalizmie Waszej Firmy.
Z tej wstępnej analizy zasad budowy sekretariatu widzimy, iż funkcjonalne
wyposażenie tych bardzo złożonych i specyficznych biur, często stwarza poważne
problemy. Przystępując do projektowania wystroju sekretariatu należy bardzo
dokładnie przeanalizować jakie funkcje w danym przypadku są dominujące. Dobrze
funkcjonujący sekretariat ułatwia i intensyfikuje pracę zarządu, dlatego
wyposażenie sekretariatu musi zapewniać ergonomię pracy obsługi, a estetyczne
wykończenie wystroju ma zapewnić poczucie komfortu i zadowolenia.
Sale konferencyjne:
Modyfikowana sala konferencyjna 25/45 osób:
Kierując się potrzebami użytkownika takimi jak: rodzaj pracy, powierzchnia
przeznaczona do wyposażenia, oraz zasobność portfela klienta, z systemów
mebli produkcji "OHQ": "VERTIC", SLANT", lub "BASIC" można zrealizować każde
pomieszczenie biurowe i urzędu (łącznie z gabinetami kadry kierowniczej,
recepcjami, salami konferencyjnymi ....)
Zależnie od potrzeb i powierzchni zadysponowanej przez przyszłego
użytkownika, dobieramy za pomocą komputera odpowiednią ilość i głębokość
mebli biurowych "OHQ", które wykonywane są w trzech głębokościach tj. 600mm,
700mm, 800mm (700mm - wymiar optymalny).
Poziom Referencji ustalamy dobierając jedną z proponowanych pięciu grubości blatów:
|